Nasza akcja

img

Cel Promocja karpia
i polskich gospodarstw

Co robimy?
"Karp w krótkim łańcuchu dostaw" to akcja, której głównym celem jest popularyzacja ryb pochodzących z polskich gospodardstw. Prowadzimy kampanie reklamowe, organizaujemy konferencje i warsztaty oraz edukujemy dzieci i dorosłych. Chcemy promować Kodeks Dobrych Praktyk Rybackich oraz budować świadomość istnienai róznych łańcuchów dostaw w przemyśle rybnym.

Kim jesteśmy?
Stowarzyszenie pod nazwą Towarzystwa Promocji Rybactwa i Produktów Rybnych w ostatecznej formie zostało zarejestrowane latem 2005 roku. Cel naszego stowarzyszenia jest bardzo klarowny i ujęty w jego nazwie. Dążymy także do integracji hodowców i stworzenia środowiska, z którym ludzie pracujący w gospodarstwach rybackich będą się identyfikować. Obecnie zrzeszamy ponad 40 gospodardstw rybackich.

Dlaczego krótki łańcuch dostaw?

Krótki łańcuch dostaw to lokalna sprzedaż karpi z wody, uśmierconych i ewentualnie na życzenie klienta oprawionych w miejscu sprzedaży. Dzisiaj, tę tradycyjną formę sprzedaży świątecznych karpi z polskich stawów preferuje większość klientów. Tak sprzedawana ryba jest najświeższą, czyli najzdrowszą, a ponadto relatywnie tanią (klient sam ponosi koszty obróbki ryby bez pośredników).

Bezpieczeństwo

Krótka druga ze stawu na stół to świeżość przyrządzanej ryby.

Ekologia

Krótki łańcuch dostaw to szybszy transport i mniejszy ślad węglowy.

Polski produkt

Nasze karpie pochodzą z polskich, rodzinnych gospodarstw rybackich.

Operacja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego w ramach Programu Operacyjnego "Rybactwo i Morze"